Urząd Miejski w Leśnej w 2022 roku

Burmistrz Leśnej wykonuje swoje zadania przy pomocy Urzędu Miejskiego.

W roku 2021 pracę Urzędu regulowały Regulaminy Organizacyjne przyjęte:

W roku 2022 Burmistrz Leśnej wydał 321 Zarządzeń z zakresu swojego działania oraz 155 upoważnień.

W sekretariacie urzędu zarejestrowano 6682 pism i wniosków. Łączna liczba przesyłek (elektronicznych i listowych) – 9813, w tym rozniesionych przez gońca (na terenie Gminy Leśna) – 5946.

Burmistrz Leśnej podczas Przyjęć interesantów przyjął 194 interesantów.

Stan zatrudnienia w Urzędzie Miejskim w Leśnej na 31.12 2022 r. przedstawiał się następująco:

 stanowiska kierowniczestanowiska samodzielnestanowiska urzędniczestanowiska pomocniczeRazem etatyOgółem osób
Stan zatrudnienia na dzień 31.12.2022 r.ogółemw tym kobietogółemw tym kobietogółemw tym kobietogółemw tym kobiet
etaty7476332633879,580
w tym na zastępstwo0000110011
w tym z orzeczeniem o stopniu niepełnosprawności0000002122
 wykształcenieogółem 
wyższe745420151033 
średnie0022131211626 
zawodowe00000017117 
podstawowe000000414 

W ramach wykonywania czynności służbowych pracownicy Urzędu Miejskiego w Leśnej udzielają licznych odpowiedzi na zapytania składane m.in. w trybie dostępu do informacji publicznej.

W 2022 do Urzędu Miejskiego w Leśnej wpłynęło 87 wniosków z zakresu dostępu do informacji publicznej. Najwięcej wniosków kierowanych było do Referatu Inwestycji i Zamówień Publicznych (26), Rozwoju i Ochrony Środowiska (21), Referatu Organizacyjnego (12), Referatu Gospodarki Nieruchomościami (4), Referatu Komunalnego (4), Oświaty (4), Obrony Cywilnej (3), Biura Rady Miejskiej (3), Ewidencji Ludności i USC (3), Referatu Finansowego (2), Wiceburmistrza (2), Kadr (1), Informatyka (1), Realizacji Strategii Rozwoju (1).

W 2022 roku przeprowadzono prace porządkowe w pomieszczeniach archiwum zakładowego. Wykonano brakowanie (zniszczenie) dokumentacji po zlikwidowanym Przedsiębiorstwie Miejskim Synergia, dokumentacji należącej do Referatu Gospodarki Nieruchomościami oraz Referatu Inwestycji i Zamówień Publicznych. Łącznie wybrakowano 25 mb co stanowiło 591 teczek z lat 2011-2020.

Przez cały 2022 rok do archiwum zakładowego przekazano 12,09 mb (371 teczek) dokumentacji niearchiwalnej.

W budynku Urzędu Miejskiego w Leśnej ul. Elizy Orzeszkowej 10 trwały prace remontowe pomieszczenia, które zostanie przeznaczone na archiwum.


Urząd funkcjonował w dwóch budynkach tj. Rynek 19 oraz przy ul. Elizy Orzeszkowej 11B.

Zagospodarowanie budynków w 2022 r. przedstawiało się następująco:

Budynek Ratusza – RYNEK 19:

PARTER

REFERAT USC I EWIDENCJA LUDNOŚCI pok. 4

Kierownik Referatu pok. 4

Urząd Stanu Cywilnego, dowody osobiste pok. 4

I PIĘTRO

ZARZĄDZANIE KRYZYSOWE, OBRONA CYWILNA pok. 5

SEKRETARIAT pok. 6

BURMISTRZ pok. 6

ZASTĘPCA BURMISTRZA pok. 6

SEKRETARZ GMINY pok. 6

REFERAT ORGANIZACYJNY pok. 7

RADA MIEJSKA pok. 8

SALA RAJCÓW pok. 8

Budynek przy ul. Elizy Orzeszkowej 11b

PARTER

REFERAT GOSPODARKI NIERUCHOMOŚCIAMI pok. 11-12

Sprzedaż nieruchomości, umowy najmu i dzierżawy pok. 11

Podział nieruchomości, wspólnoty mieszkaniowe pok. 12

REFERAT FINANSOWY pok. 13-19

Główny Księgowy pok. 13

Przelewy, wynagrodzenia pok. 14

Obsługa księgowa, oświata pok. 15

Użytkowanie wieczyste, czynsze, opłaty za odpady komunalne pok. 16

Windykacja pok. 17

Skarbnik Gminy pok. 18

Podatki i opłaty pok. 19

I PIĘTRO

REFERAT INWESTYCJI I ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH pok. 21-22

Drogi, zagospodarowanie przestrzenne pok. 21

Kierownik Referatu pok. 21

Inwestycje i zamówienia publiczne pok. 22

REFERAT GOSPODARKI KOMUNALNEJ pok. 24-25

Wodociągi i kanalizacja pok. 24

Kierownik Referatu pok. 25

Wodomierze, cmentarnictwo pok. 25

II PIĘTRO

ARCHIWUM pok. 30-32

INFORMATYK pok. 33

REFERAT ROZWOJU I OCHRONY ŚRODOWISKA pok. 34

Kierownik Referatu pok. 34

Odpady pok. 34

Ochrona środowiska, wycinka drzew, zwierzęta, edukacja ekologiczna pok. 34

Przedsiębiorcy, CEIDG, RODO pok. 34

KADRY I OŚWIATA pok. 35