ZATRUDNIENIE W 2024 ROKU
ROK 2024 | stanowiska kierownicze | stanowiska samodzielne | stanowiska urzędnicze | stanowiska pomocnicze | Razem etaty | Ogółem osób | ||||
Stan zatrudnienia na dzień 31.12.2024 r. | ogółem | w tym kobiet | ogółem | w tym kobiet | ogółem | w tym kobiet | ogółem | w tym kobiet | ||
etaty | 9 | 5 | 5 | 4 | 31 | 30 | 37 | 9 | 82 | 82 |
w tym na zastępstwo | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
w tym z orzeczeniem o stopniu niepełnosprawności | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 3 | 2 | 3 | 3 |
wykształcenie | ogółem | |||||||||
wyższe | 9 | 5 | 3 | 3 | 21 | 20 | 2 | 2 | 35 | |
średnie | 0 | 0 | 2 | 1 | 10 | 10 | 11 | 5 | 23 | |
zawodowe | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 16 | 1 | 16 | |
podstawowe | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 8 | 2 | 8 |
W roku 2024 Burmistrz Leśnej wydał 296 zarządzeń z zakresu swojego działania oraz 162 upoważnienia. W sekretariacie Urzędu zarejestrowano 6342 pisma i wnioski. Przyjętych zostało 234 mieszkańców podczas poniedziałkowych przyjęć interesantów. Liczba przesyłek wysłanych Pocztą Polską:4047, rozniesionych przez gońca (na terenie Gminy Leśna) 7897, wysłanych droga elektroniczną (ePUAP, e-mail) 321.
INFORMACJA PUBLICZNA
W ramach wykonywania czynności służbowych pracownicy Urzędu Miejskiego w Leśnej udzielają licznych odpowiedzi na zapytania składane m.in. w trybie dostępu do informacji publicznej.
W 2024 do Urzędu Miejskiego w Leśnej wpłynęło 91 wniosków z zakresu dostępu do informacji publicznej. Najwięcej wniosków kierowanych było do referatu inwestycji i zamówień publicznych (21), referatu organizacyjnego (19), referatu komunalnego (17), referatu gospodarki nieruchomościami (13), oświaty (6), Kadry (5), referatu ewidencji ludności i USC (3), informatyka (3) referatu finansowego (1), inspektora danych osobowych (1), PRPAN (1), biura Rady Miejskiej (1).
BUDYNKI URZĘDU MIEJSKIEGO W LEŚNEJ
Urząd funkcjonuje w dwóch budynkach tj. Rynek 19 oraz przy ul. Elizy Orzeszkowej 11B.



W 2024 roku w związku z pracami remontowymi do budynku Urzędu w Ratuszu został tymczasowo przeniesiony Ośrodek Kultury i Sportu w Leśnej (II piętro) oraz Biblioteka (parter). Do drugiego budynku Urzędu przy ul. Elizy Orzeszkowej 11 b został tymczasowo przeniesiony Miejsko-Gminny Ośrodek pomocy Społecznej.
Zagospodarowanie budynków przedstawia się następująco:
Budynek Ratusza – RYNEK 19:
PARTER
BIBLIOTEKA MIEJSKA (tymczasowo)
REFERAT USC I EWIDENCJA LUDNOŚCI pok. 4
Kierownik Referatu pok. 4
Urząd Stanu Cywilnego, dowody osobiste pok. 4
I PIĘTRO
- ZARZĄDZANIE KRYZYSOWE, OBRONA CYWILNA pok. 5
- SEKRETARIAT pok. 6
- BURMISTRZ pok. 6
- ZASTĘPCA BURMISTRZA pok. 6
- REFERAT ORGANIZACYJNY pok. 7,9-10
- Promocja, turystyka
- goniec pok. 7
- Przedsiębiorcy, CEIDG, zezwolenia na sprzedaż alkoholu, Fundusz Sołecki pok. 9
- Kierownik Referatu pok. 10
- RADA MIEJSKA pok. 8
- SALA RAJCÓW pok. 8
II PIĘTRO
- OŚRODEK KULTURY I SPORTU W LEŚNEJ (tymczasowo)
Budynek przy ul. Elizy Orzeszkowej 11b
PARTER
- BIURO PODAWCZE
- REFERAT GOSPODARKI NIERUCHOMOŚCIAMI pok. 11-12
- Sprzedaż nieruchomości, umowy najmu i dzierżawy pok. 11
- Podział nieruchomości, wspólnoty mieszkaniowe pok. 12
- REFERAT FINANSOWY pok. 13-19
- Główny Księgowy pok. 13
- Przelewy, wynagrodzenia pok. 14
- Obsługa księgowa, oświata pok. 15
- Użytkowanie wieczyste, czynsze, opłaty za odpady komunalne pok. 16
- Windykacja pok. 17
- Skarbnik Gminy pok. 18
- Podatki i opłaty pok. 19
I PIĘTRO
- KADRY I OŚWIATA pok. 20 (tymczasowo)
- REFERAT INWESTYCJI I ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH pok. 21-23
- Inwestycje i zamówienia publiczne pok. 21
- Kierownik Referatu pok. 22
- Energetyka, drogi, zagospodarowanie przestrzenne pok. 22
- Środki zewnętrzne po. 23
- REFERAT GOSPODARKI KOMUNALNEJ pok. 24-25,27
- Wodociągi i kanalizacja pok. 24
- Kierownik Referatu pok. 25
- Wodomierze, cmentarnictwo pok. 25
- Odpady stałe, ochrona środowiska pok. 27
II PIĘTRO
- ARCHIWUM pok. 30-32
- MIEJSKO GMINNY OŚRODEK POMOCY SPOŁECZNEJ (tymczasowo)
PUNKT NIEODPŁATNEJ POMOCY PRAWNEJ
Na parterze Ratusza w środy (9:00-13:00) i piątki (10:00-14:00) przyjmują Radcy Prawni w Punkcie Nieodpłatnej Pomocy Prawnej.
Nieodpłatna Pomoc Prawna kierowana jest do wszystkich obywateli, którzy nie mają możliwości opłacenia kosztów usługi prawnika. Z usługi może również skorzystać osoba fizyczna prowadząca jednoosobową działalność gospodarczą niezatrudniająca innych osób w ciągu ostatniego roku. W 2024 roku w punkcie w Leśnej udzielono 131 porad prawnych.
Remonty, usprawnienia
Nowe biuro podawcze, dostępne dla osób z niepełnosprawnościami
W budynku Urzędu Miejskiego w Leśnej przy ul. Elizy Orzeszkowej 11b funkcjonuje punkt obsługi interesantów- biuro podawcze, gdzie można uzyskać informacje oraz złożyć dokumenty. Biuro znajduje się na wysokim parterze, gdzie osoby z niepełnosprawnością z łatwością dostaną się za pomocą windy. Dodatkowo przed budynkiem zagospodarowano plac z przeznaczeniem na parking, w tym również z miejscem to parkowania przez osoby niepełnosprawne. W korytarzu znajduje się tablica informacyjna przystosowana dla osób niewidzących lub niedowidzących.





W 2024 roku w budynku Ratusza zamontowana została metalowa karata, która powróciła po wielu latach nadając wnętrzu Ratusza charakteru. Krata została wykonana przez Odlewnię Metali „BAWOROWO”.

