ZATRUDNIENIE W 2024 ROKU

ROK 2024stanowiska kierowniczestanowiska samodzielnestanowiska urzędniczestanowiska pomocnicze Razem etaty Ogółem osób
Stan zatrudnienia na dzień 31.12.2024 r.ogółem w tym kobiet ogółem w tym kobiet ogółem w tym kobiet ogółem w tym kobiet
etaty 9 5 5 4 31 30 37 9 82 82
w tym na zastępstwo 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
w tym z orzeczeniem
o stopniu niepełnosprawności
0 0 0 0 0 0 3 2 3 3
wykształcenie ogółem
wyższe 9 5 3 3 21 20 2 2 35
średnie 0 0 2 1 10 10 11 5 23
zawodowe 0 0 0 0 0 0 16 1 16
podstawowe 0 0 0 0 0 0 8 2 8

W roku 2024 Burmistrz Leśnej wydał 296 zarządzeń z zakresu swojego działania oraz 162 upoważnienia. W sekretariacie Urzędu zarejestrowano 6342 pisma i wnioski. Przyjętych zostało 234 mieszkańców podczas poniedziałkowych przyjęć interesantów. Liczba przesyłek wysłanych Pocztą Polską:4047, rozniesionych przez gońca (na terenie Gminy Leśna) 7897, wysłanych droga elektroniczną (ePUAP, e-mail) 321.

INFORMACJA PUBLICZNA

W ramach wykonywania czynności służbowych pracownicy Urzędu Miejskiego w Leśnej udzielają licznych odpowiedzi na zapytania składane m.in. w trybie dostępu do informacji publicznej.

W 2024 do Urzędu Miejskiego w Leśnej wpłynęło 91 wniosków z zakresu dostępu do informacji publicznej. Najwięcej wniosków kierowanych było do referatu inwestycji i zamówień publicznych (21), referatu organizacyjnego (19), referatu komunalnego (17), referatu gospodarki nieruchomościami (13), oświaty (6), Kadry (5), referatu ewidencji ludności i USC (3), informatyka (3) referatu finansowego (1), inspektora danych osobowych (1), PRPAN (1), biura Rady Miejskiej (1).

BUDYNKI URZĘDU MIEJSKIEGO W LEŚNEJ

Urząd funkcjonuje w dwóch budynkach tj. Rynek 19 oraz przy ul. Elizy Orzeszkowej 11B.

W 2024 roku w związku z pracami remontowymi do budynku Urzędu w Ratuszu został tymczasowo przeniesiony Ośrodek Kultury i Sportu w Leśnej (II piętro) oraz Biblioteka (parter). Do drugiego budynku Urzędu przy ul. Elizy Orzeszkowej 11 b został tymczasowo przeniesiony Miejsko-Gminny Ośrodek pomocy Społecznej.

Zagospodarowanie budynków przedstawia się następująco:

Budynek Ratusza – RYNEK 19:

PARTER

BIBLIOTEKA MIEJSKA (tymczasowo)

REFERAT USC I EWIDENCJA LUDNOŚCI pok. 4

Kierownik Referatu pok. 4

Urząd Stanu Cywilnego, dowody osobiste pok. 4

I PIĘTRO

  • ZARZĄDZANIE KRYZYSOWE, OBRONA CYWILNA pok. 5
  • SEKRETARIAT pok. 6
  • BURMISTRZ pok. 6
  • ZASTĘPCA BURMISTRZA pok. 6
  • REFERAT ORGANIZACYJNY pok. 7,9-10
    • Promocja, turystyka
    • goniec pok. 7
    • Przedsiębiorcy, CEIDG, zezwolenia na sprzedaż alkoholu, Fundusz Sołecki pok. 9
    • Kierownik Referatu pok. 10
  • RADA MIEJSKA pok. 8
  • SALA RAJCÓW pok. 8

II PIĘTRO

  • OŚRODEK KULTURY I SPORTU W LEŚNEJ (tymczasowo)

Budynek przy ul. Elizy Orzeszkowej 11b

PARTER

  • BIURO PODAWCZE
  • REFERAT GOSPODARKI NIERUCHOMOŚCIAMI pok. 11-12
    • Sprzedaż nieruchomości, umowy najmu i dzierżawy pok. 11
    • Podział nieruchomości, wspólnoty mieszkaniowe pok. 12
  • REFERAT FINANSOWY pok. 13-19
    • Główny Księgowy pok. 13
    • Przelewy, wynagrodzenia pok. 14
    • Obsługa księgowa, oświata pok. 15
    • Użytkowanie wieczyste, czynsze, opłaty za odpady komunalne pok. 16
    • Windykacja pok. 17
    • Skarbnik Gminy pok. 18
    • Podatki i opłaty pok. 19

I PIĘTRO

  • KADRY I OŚWIATA pok. 20 (tymczasowo)
  • REFERAT INWESTYCJI I ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH pok. 21-23
    • Inwestycje i zamówienia publiczne pok. 21
    • Kierownik Referatu pok. 22
    • Energetyka, drogi, zagospodarowanie przestrzenne pok. 22
    • Środki zewnętrzne po. 23
  • REFERAT GOSPODARKI KOMUNALNEJ pok. 24-25,27
    • Wodociągi i kanalizacja pok. 24
    • Kierownik Referatu pok. 25
    • Wodomierze, cmentarnictwo pok. 25
    • Odpady stałe, ochrona środowiska pok. 27

II PIĘTRO

  • ARCHIWUM pok. 30-32
  • MIEJSKO GMINNY OŚRODEK POMOCY SPOŁECZNEJ (tymczasowo)

PUNKT NIEODPŁATNEJ POMOCY PRAWNEJ

Na parterze Ratusza w środy (9:00-13:00) i piątki (10:00-14:00) przyjmują Radcy Prawni w Punkcie Nieodpłatnej Pomocy Prawnej.

Nieodpłatna Pomoc Prawna kierowana jest do wszystkich obywateli, którzy nie mają możliwości opłacenia kosztów usługi prawnika. Z usługi może również skorzystać osoba fizyczna prowadząca jednoosobową działalność gospodarczą niezatrudniająca innych osób w ciągu ostatniego roku. W 2024 roku w punkcie w Leśnej udzielono 131 porad prawnych.

Remonty, usprawnienia

Nowe biuro podawcze, dostępne dla osób z niepełnosprawnościami

W budynku Urzędu Miejskiego w Leśnej przy ul. Elizy Orzeszkowej 11b funkcjonuje punkt obsługi interesantów- biuro podawcze, gdzie można uzyskać informacje oraz złożyć dokumenty. Biuro znajduje się na wysokim parterze, gdzie osoby z niepełnosprawnością z łatwością dostaną się za pomocą windy. Dodatkowo przed budynkiem zagospodarowano plac z przeznaczeniem na parking, w tym również z miejscem to parkowania przez osoby niepełnosprawne. W korytarzu znajduje się tablica informacyjna przystosowana dla osób niewidzących lub niedowidzących.

W 2024 roku w budynku Ratusza zamontowana została metalowa karata, która powróciła po wielu latach nadając wnętrzu Ratusza charakteru. Krata została wykonana przez Odlewnię Metali „BAWOROWO”.